søndag den 30. september 2012

Chad - Dried Fish Gumbo med Millet Balls


Vi lagde fisken i blød fra om morgenen
Som vi plejer med klipfisk
Denne ret bliver dog meget salt
Så forslaget må være at lægge fisken i blød aftenen før
Ellers ret lækker ret
Karakter: 3.5
Dried Fish Gumbo
Gumbo

Ingredienser:

1 lille løg, hakket
2 store tomater
1 spsk olie
2½ dl vand
250 g klipfisk, udblødt og skåret i bidder
Salt
Peber
Cayenne peber
75 g okra, i tern

Klipfisk skal udblødes fra aftenen før.
Sauter løg og tomater i olien i en gryde.
Tilsæt vand og klipfisk.
Tilsæt salt, peber og cayenne.
Kog i 10 min.
Tilsæt okra.
Kog i 20 min.
Skru ned, smag til, og lad simre i 15 min.

Millet Balls

Ingredienser:

1 dl hvedemel
1 dl hirse mel
1 dl vand

Bland alle ingredienser.
Det skal være en klistret dej.
Dæk til og varm over vandbad i 30 min, eller til det ser lidt udtørret, men stadig klistret, ud.

Bring saltet vand i kog.

Put små boller af dej i vandet, og kog dem til de flyder op til overfladen - ca 10 min.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar