lørdag den 29. september 2012

Bhutan - Ema Datshi med Rød ris Pilaf


Endnu en udgave af pilaf
Her med røde ris
Man skal være obs på, at de røde ris 
skal have noget længere end hvide ris
I Bhutan spiser de chili som en grøntsag 
Retten er derfor meget stærk
Men velsmagende hvis man kan tage det
Karakter: 3.5
Ema Datshi med Rød Ris Pilaf
Ema Datshi

Ingredienser:

125 g grøn chili
1 løg - skåret i både
1 tomater - i både
125 g feta
2 fed hvidløg - knust
2 blade koriander
1 spsk olie
2 dl vand

Skær chili i fire dele på langs.
Kog løg, chili og olie i vandet, ved medium varme i 10 min.
Tilsæt tomat og hvidløg, og kog i 2 min mere.
Tilsæt ost og kog 2 min mere.
Tilsæt koriander og sluk for varmen.
Rør rundt, og lad låget sidde på gryden et par min.

Rød Ris Pilaf

Ingredienser:

125 g røde ris
2 tsk smør
2 forårsløg
Salt og peber
1 lille gulerod - skåret i meget fine tern
3 champignoner - i meget fine tern
1 dl hønsekødsbuillion
1 lille lauerbær blad
1 nip timian

Rens risen i koldt vand, og lad det så tørre.
Smelt smørret i en pande, og sauter forårsløg, indtil gennemsigtige.
Tilsæt gulerod, champignon og ris.
Sauter i 3 min.
Tilsæt buillion, lauerbær og timian.
Put låg på panden, og lad vandet dampe af - ca. 40 min.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar