tirsdag den 2. oktober 2012

Chile - Cadillo de Congrio

Jeg er ikke så meget til suppe
Ej heller til vin i min mad
Må dog overgive mig, og sige at denne ret er virkelig lækker
Nem at lave
Mild og alligevel fyldig i smagen
Flot farve
Karakter: 4.5
Cadillo de Congrio
Ingredienser:

1½ spsk oliven olie
1 lille løg, i tynde ringe
2 fed hvidløg, hakket
½ spsk paprika
2 store tomater, udkernet og hakket
1 dl hvid vin
4 dl fiske boullion
1 spsk persille, fint hakket
½ lauerbærblad
Salt
Peber
250 g torsk, i terninger
½ dl piskefløde
¼ bundt koriander, hakket

Varm olien i en stor gryde ved medium varme.
Sauter løg til de er gennemsigtige, 4 min.
Tilsæt hvidløg og paprika, og sauter 1 min mere.
Rør tomaterne i, og lad simre i 5 min.
Tilsæt vin og lad koge 1 min.
Tilsæt bouillon, persille, lauerbær, salt og peber.
Bring i kog, og lad simre i 15-20 min.
Tilsæt fisk og lad simre i 5 min.
Rør fløde i og smag til.
Server med drys af koriander og chilisovs.
no → en
chopped

1 kommentar:

  1. Med Emils hjemmestegte naan brød - meget lækkert - men gerne uden tomatskind.
    Tusind tak for mad.

    SvarSlet