lørdag den 29. september 2012

Bulgarien - Palneni Chushki med Tarator


Tarator var faktisk overraskende lækker og smagfuld
Er god som dressing til salat
Eller som her, forret før nogle fyldte peberfrugter
Karakter: 3.5
Palneni Chushki med Tarator

Palneni Chushki:

Ingredienser:

2 rød peber

2 grøn peber
60 g ris
200 g hakket oksekød
2 tomater
1 løg
1½ spsk olie
Paprika
Salt
Peber
Persille

Tænd ovnen på 190 grader.
Kog risen.
Skær toppen af peberfrugterne, og fjern kernerne.
Varm olien i en pande, og steg de finthakkede løg i 2-3 min.
Tilsæt kødet, og steg i 5 min.
Tilsæt ris, og tomater i tern.
Tilsæt salt, peber og paprika og kog i 2 min.
Fyld pebrene med blandingen.
Løg pebrene i et ovnfast fad, og fyld fadet halvt med vand.
Dæk fadet med folie, og bag i ovnen i 30 min.
Fjern folien, og bag i 15-20 min mere.
Drys med persille.

Tarator



Ingredienser:

1 agurk
320 g yogurt
2 fed hvidløg
20 g knuste valnødder
½ bundt frisk dild
Olie
Salt


Skær agurken i tern, og put dem i en skål.
Rør yogurten kraftigt med en gaffel, indtil den bliver flydende, og hæld den over agurkerne.
Tilsæt knust hvidløg, valnødder, salt, olie og hakket dild.
Hvis suppen er for tyk, tilsættes vand.
Køl ned i køleskabet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar