lørdag den 2. marts 2013

Eritrea - Tsebhi Derho


Det er tre dage siden vi spiste Tsebhi
køkkenet dufter stadig af Berbere
Det er virkelig lækkert
Kyllingen bliver utrolig mør, og krydderiet
er brændende stærk på den helt rigtige måde
Man kan udskifte kyllingen med lam, ko eller endda linser
Karakter: 5
Tsebhi Derho
Ingredienser
1 lille løb, fint hakket
12 g berbere
1 spsk ghee
½ tsk ingefær, hakket
½ fed hvidløg, hakket
2 tsk citron saft
2 tsk tomat pure
½ tsk salt
1 dl hakkede tomater
250 g kylling, i chunks
2 hårdkogte æg
Salt
Peber
Mariner kyllingen i salt og citronsaft.
Lad hvile 30 min på køl.
Steg løg 5 min på en tør pande, vær forsigtig de ikke brænder på.
Tilsæt berbere og steg et par minutter mere.
Tilsæt ghee og steg i 5 min mere, pas på det ikke bliver brændt.
Tilsæt tomater, tomat pure, hvidløg og ingefær.
Lad simre i 5 min.
Tilsæt kylling og 1 dl vand, og lad simre i 45 min under låg.
Tilsæt æg et par minutter før retten er færdig.

Server med chapatti.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar