søndag den 29. december 2013

Kap Verde - Cachupa

Grisefødder har jeg aldrig smagt -
var ikke helt sikker på det var noget jeg savnede i mit liv.
Man kan jo undre sig over at grisefødder
er en helt normal dagligvare i schweiziske supermarkeder,
men blodpølse? Næh nej..
Der er derfor ingen blodpølse i vores forsøg
Hvor ærgeligt.....
Hominy er majs der er ligget i blød meget længe i bagepulver,
så er de kogt meget længe med bagepulveret - 6-7 timer,
og så er skallerne nulret af.
Alle besværlighederne og tvivlen til trods,
var dette en virkelig fyldig og smagfuld ret
Karakter: 4
Cachupa
Ingredienser:

1½ dl hominy
1 dl majs, friske eller fra frost
1 dl lima bønner
¼ dl kidney bønner
1 grise fod, splittet igennem
125 g hvidløgspølse
125 g blodpølse
¼ hvidkål
2 dl butternut squash, i grove tern
1 lille løg
3 fed hvidløg
1 tomat, uden kerner, i tern
1 lauerbær blad
½ hønse bouillon terning
2 spsk olivenolie


Stil bønner i blød fra om morgenen.
Vask bønner.
Put hominy og majs i en stor gryde.
Dæk med vand.
Kog i 10 min
Tilsæt bønner, lauerbær, bouillon og 1 tsk oliven olie.
Bring i kog.
Tilsæt grisefoden.
Lad simre 1 time.
Sauter løg, hvidløg og tomat i oliven olien, til det er blødt.
Tilsæt til gryden.
Tilsæt pølser og hvidkål.
Lad simre ½ time.
Tilsæt squash.
Lad simre 10 min.
Tag af varmen og lad stå tildækket i 15-20 min.


Arranger kødet på en tallerken.
Bønner, hominy og majs serveres fra en skål.


no → en
served
sv → en
ingredients

Ingen kommentarer:

Send en kommentar