tirsdag den 9. juli 2013

Guyana - Metagee

Nogle ingredienser kan være lidt svære at få fat i.
Lykkes det, er det dog en ret dejlig ret.
Kødet bliver virkelig mørt.
de søde kartofler er lækre,
og der er en dyb smagsfylde i retten.
Dumblings er en smagssag, men kan efter min smag
godt udelades.
Karakter: 3.5
Metagee
Ingredienser:
100 g oksekød, i tern
1 dl kyllinge bouillon
1 dl kokos mælk
125 g søde kartofler, i tern
125 g madbanan, i skiver
½ tsk frisk timian, hakket
½ chili, fint hakket
150 g klipfisk, udblødt fra om morgenen, i tern
½ rødløg, i ringe
125 g okra, i tynde skiver


½ dl mel
½ spsk smør
½ tsk bagepulver
½ spsk sukker
25 ml mælk


Drys oksekød med lidt mel.
Sauter.
Tilsæt bouillon og lad simre i 30 min.
Tilsæt kokosmælk, sød kartoffel og banan.
Lad simre i 30 min.
Tilsæt chili og timian.
Læg fisken oven på kødet, så løg, så okra.
Tildæk og lad simre i 10 min.


Mix mel og smør.
Tilsæt bagepulver, salt og sukker.
Tilsæt mælk, så det bliver en stiv dej.
Form til kugler, og læg oven på okraen, så de bliver dampede.


Tildæk og lad simre i 10 min.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar