søndag den 3. februar 2013

Ecuador - Encebollado

Curtidoen er virkelig lækker
Hvis man godt kan lide tingene lidt syrligt
Kan man sagtens bare bruge den som 
substitut for tomat salat
Hvis det er svært at finde cassava
- vi har kun fundet det på Amager -
så tror jeg egentlig også kartoffel 
ville være fint - så skal det bare ikke koge så længe
Karakter: 3.5
Encebollado
Encebollado

Ingredienser

250 g frisk tun
100 g cassava
½ spsk olie
1 tomat, i tynde både
¼ rødløg, i ringe
1 knivspids chili pulver
½ tsk stødt spidskommen
4 dl vand
1 stilk koriander
Salt

Varm olien til medium varme, og steg løg, tomat, spidskommen, chili og salt, til løgene er bløde.
Tilsæt vand og koriander kvisten.
Bring i kog.
Tilsæt tun, og kog i 15 min.
Tag tunen op fr væden.
Del tunen i medium stykker.
Bring væden i kog, og tilsæt casava.
Kog til cassavaen er mør - 30-45 min.
Tag cassavaen op fra væden, og skær i chunks.
Put cassava og tun tilbage i væden, og smag til med salt.
Varm suppen op, og server med Curtido de Cebolla y Tomate.

Curtido de Cebolla y Tomate

Ingredienser
1 lille rødløg
1½ lime, saft
½ spsk olie
1½ tomat
½ spsk koriander, fint hakket
½ spsk salt

Halvver løget, og skær det i tynde ringe.
Drys løget med saltet, og ad det hvile i 10 min.
Dæk løgene med lunkent vand, og lad hvile i 10 min mere.
Dræn løgene.
Tilsæt lime og olie, og køl i 30 min.
Skær tomaten i halv, og skær i tynde skiver.
Mix alle ingredienserne, og smag til med salt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar