lørdag den 17. august 2013

Honduras - Sopa de Caracol

Casava kan indeholde spor af cyanid,
det er derfor en god ide at skrælle ordentligt,
og lægge i blød før brug.
En lækker suppe, med mange gode nuancer.
Bananerne er overraskende lækre,
og - hvis du sørger for virkelig at få nogle grønne -
ikke vammel søde.
Super mættende.
Karakter: 3.5
Sopa de Caracol
Ingredienser:
½ kg konksnegle (alternativ muslinger), renset og skåret i skiver
2 grønne bananer, i 2 cm skiver
2 små gulerødder, i tern
½ kg casava, i tern
2 fed hvidløg, hakket
1 løg, groft hakket
1½ grøn peber, i tern
1 terning fiske bouillon
½ bundt koriander, hakket
½ spsk smør
7½ dl kokosmælk
Frisk chili, hakket


Læg det ternede casava i blød nogle timer.
Skift gerne vand flere gange.
Smelt smør i en stor gryde.
Steg hvidløg, løg og peber i 5-10 min.
Tilsæt gulerødder og casava.
Steg i 5 min.
Tilsæt bouillon, koriander, chili og kokosmælk.
Lad simre i 20 min.
Tilsæt banan.
Lad simre i 5 min.
Tilsæt de skivede snegle.
Lad simre i 2-3 min.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar