lørdag den 24. august 2013

Indonesien - Nasi Goreng

En meget simpel ret,
der mætter godt.
Desværre synes jeg også den mangler
lidt dybde i smagen.
Et godt emne til en nem aftensmad.
Karakter: 3.5
Nasi Goreng
Ingredienser:
3 dl ris
1 æg, pisket
1½ tsk sesam olie
½ tsk salt
150 g kylling, i strimler
100 g rejer
4 tsk raps olie
2 fed hvidløg, hakket
1 løg, fint hakket
1½ tsk frisk ingefær, hakket
2 tsk reje pasta
½ tsk peber, frisk kværnet
1½ tsk chili sovs eller sambal oelek
2 tsk soya


1 forårsløg, hakket
Frisk koriander, hakket


Kog ris i saltet vand.
Dræn, og lad stå i køleskabet natten over.
.
Mix æg med sesam olie og salt.
Varm en wok godt op.
Tilsæt olie, og lad det blive varmt.
Svits løg, ingefær, reje pasta, hvidløg og peber i 2 min.
Tilsæt kylling og rejer.
Svits i 2 min.
Tilsæt ris.
Svits i 3 min.
Tilsæt chili sovs og soya.
Svits i 2 min.
Tilsæt æggemix.
Svits i 1 min.
Server, og pynt med forårsløg og koriander.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar