tirsdag den 12. november 2013

Italien - Spaghetti alla Puttanesca

"Luderens Spaghetti" er navnet på denne ret.
Hvorfor den har dette navn ved jeg ikke,
men et gæt kunne være det havde noget med ansjoserne at gøre.
Dette var ikke en ret jeg selv ville have valgt,
havde jeg set den på et menukort.
Kapers og ansjoser er ikke lige mig.
Var derfor også noget overrasket,
da jeg faktisk er helt vild med denne ret.
Sovsen har det helt rigtige mix af surt og salt,
og er virkelig smagfuld.
Ville til hver en tid foretrække denne ret frem for bolognaise.
Karakter: 4
Spaghetti alla Puttanesca
Ingredienser:
2 spsk oliven olie

2 fed hvidløg, fint hakket
4 dl flåede tomater
10 g frisk basillikum, fint hakket
½ dl oliven, halveret
50 g ansjoser, hakket
2 tsk kapers
½ tsk oregano, tørret
170 g spaghetti
1 spsk persille, hakket
Parmesan, frisk revet


Varm olie i en gryde.
Sauter hvidløg i et minut.
Tilsæt tomater, oliven, ansjoser, capers og oregano.
Lad simre i 8-10 min.
Kog pastaen i saltet vand.
Brug en ske til at knuse tomaterne i sovsen.
Smag til med salt og peber.
Hæld sovs og persille over den drænede pasta.
Rør ved lav varme, til sovsen er godt mixet rundt i pastaen.

Drys med parmesan.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar