onsdag den 30. oktober 2013

Island - Kjötsúpa

Suppe, steg og is.
Hvis man er til det, er dette perfekt.
Det er jeg bare ikke -
i hvert fald ikke suppe delen.
Jeg synes det er så kedeligt.
Der er ikke noget der smager skidt,
det er bare uinspirerende.
Det skal indrømmes,
at jeg lavede en lille fejl.
Opskriften kalder på kålroe,
denne rod kendes også under navnet kålrabi.
I Schweiz - hvor vi bor -
er der noget der hedder kohl rabi
det tog jeg.
Problemet er bare, at det er glaskål.
Snydt igen.
Kan dog læse mig frem til,
at resultatet nok ikke havde været meget anderledes,
med den rigtige rod.
Karakter: 2.5
Kjötsúpa
Ingredienser:
1½ l vand

1 lille løg, i tern
2 gulerødder, i skiver
½ lille kålroe, i tern
½ porre, i strimler
½ kg lam, i tern
100 g hvidkål, i strimler
½ dl ris
2 kartofler, i tern


Bring vandet i kog.
Put kødet i vandet.
Lad simre i 3 min.
Fjern eventuel overflade belægning.
Tilsæt salt.
Kog i 30 min.
Tilsæt resten af ingredienserne.
Kog i 20 min.
Smag til.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar